Image Detail

Bizi Facebooktan Takip Etmek için Sayfamızı Beğenin

<>

Sohbetin Kalbi Seher Yıldızı:)

Yasemin Yürük ile 3 Yıldız Dövmesi Hakkında

Hepsi grubundan Yasemin Yürük bu hafta Çini Mürekkebi’nin konuğu. Yürük ciddi bir dövmemeraklısı. Hatta diyor ki “Arada sırada tüm kolumu dövme ile kaplatmak istiyorum. Kolumda morlar olsun, maviler olsun, sarılar olsun istiyorum.” Hepsi ile birkaç yıl önce röportaj yapmıştım. Konumuz müzikti ancak röportaj sonuna doğru biz Yasemin Yürük ile dövme muhabbbetine girmiştik bile. Bu defa da sizler için bir araya geldik.





Kolumdaki üç yıldız beni, annemi ve anneannemi temsil ediyor.”


* Şu an vücudunuzda kaç adet dövme var?


Altı. İlki sırtımdaki Hintçe yazı. Annemin adı yazıyor. Bu arada başka dilde isim yazdırırken ekstra dikkatli olmak gerekiyor. Mesela annemin ismi Nilgün, Hint alfabesiyle beş farklı şekilde yazılabiliyormuş. Ben bana estetik olarak en güzel görüneni seçtim. Diğer dövmem el bileğimdeki üç çiçek motifi. Bu dövmecim Danny Garcia’nın özgün tasarımı. Aynı kolumda yukarı doğru üç tane yıldız var, sağ ayak bileğimde ise üç gül. Bu motiflerin hepsinin üç tane olmasının sebebi de şu: Benim ailem üç kişiden oluşuyor. Ben, anneannem ve annem. Sağ kolumda da “Life goes on” (Hayat devam ediyor) yazılı. Bu hem beğendiğim bir şarkıcı olan 2Pac’in bir parçasının ismi hem de anlamına inandığım bir söz. Son dövmemi ise geçen sene yaptırdım. Kaburgamın üzerine ‘peace, love and music’ (barış, aşk ve müzik) yazdırdım.


* Dövme yaptırma fikri ilk aklınıza ne zaman geldi?


Çocukluğumdan beri hep istiyordum. 18 yaşını geçmeyi bekledim. Sanırım 20 yaşında falan da yaptırdım. Annemin ismini yazdırdığım için de annem pek kızmadı dövmeme. Ama devam etmemden ötürü biraz tedirgin tabii, “Ne zaman duracaksın?” diyor.


* Siz de bir tane yaptırınca duramayanlardan olmuşsunuz.


Evet, ilkini yaptırırken dövmecim söylemişti de inanmamıştım. Ama sanırım iki ay içinde ikinci dövme için yine oradaydım. Dövme ile ilgili en önemsediğim süreçlerden biri de desen araştırma. Uzun uzun düşünürüm, araştırma yaparım, karar vermek için kendime zaman tanırım. Sonra bir gün pat diye aklıma eser ve stüdyoya giderim. Sadece benim anlayabileceğim şifreli bir yazı tasarladım, onu yaptırabilirim yakında. Bir de ileride anne olursam çocuğumun ismini yazdırırım.




Yürük ilk dövme olarak ensesinin biraz altına Hint alfabesiyle annesinin ismini yazdırmış.


* Asla yaptırmam diyeceğiniz bir dövme tarzı var mı?


Tribal desenleri sevmiyorum, bence çok sert görünüyorlar ve bir kadına yakışmazlar. El yazısı formatını seviyorum. Renkli dövmeleri de çok beğeniyorum. Kimi zaman içimden tüm kolumu kaplatmak geliyor. Kolum rengarenk olsun istiyorum ama sonra kendimi frenliyorum tabii.


* Dövmeli insanlara en çok “Ya sıkılırsan ne olacak?” denir. Sizin cevabınız?


Ben kendimi böyle görmek istiyorum ki yaptırıyorum bu desenleri. Demek ki kendimi böyle seviyorum. İnsan sevdiği şeyden sıkılır mı? Kaldı ki beğenmediğiniz bir deseni bir başkasıyla kapatabiliyorsunuz.


* Bir de dövmelerin moda olma meselesi var. Eminim sizin de dinleyicilerinizden bazıları dövmelerinizin aynısını yaptırmak istemiştir…


Dövmenin modası olmaz. Bu, kişiye özel bir şeydir. Benim dövmelerimden yaptırmak isteyen oldu, izin vermedim. Bunu onları korumak için yaptım. Şimdi gençlik hevesiyle beni seviyorlar diye yaptırmak istiyorlar ama onlara ait bir desen olmadığı için ileride sıkıntı çekecekler. O yüzden yaptırmasınlar.


Kaynak: Milliyet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Yorum:

Yorum Gönder